0
Sluiten

Categorieën

Filters

      Algemene voorwaarden

      1. Algemene voorwaarden ‘Mijn Droomkastje’


      (versie 2019-1 geplubliceerd vanaf 25-01-2019 en sindsdien van kracht)

      Ondernemingsgegevens
      Mijn Droomkastje – eenmanszaak van Berrens Chris
      Polderstraat 21, 2360 Oud-Turnhout
      Telefoon: +32 487 41 01 61
      Emailadres: [email protected]
      Btw-identificatienummer: BE 0702.841.115

      De onderstaande algemene verkoopsvoorwaarden gelden voor alle verkoopovereenkomsten tussen ‘mijn droomkastje’ en de klant, dit zowel via de website/shop https://www.mijndroomkastje.be als via het fysieke verkooppunt/thuisadres in Oud-Turnhout.


      Afwijkingen van deze algemene verkoopsvoorwaarden kunnen enkel tot stand komen door een geschreven document, ondertekend door Berrens Chris ten aanzien van Mijn Droomkastje, en de klant. Onderhavige algemene verkoopsvoorwaarden sluiten alle algemene voorwaarden vermeld in documenten afkomstig van de klant volledig uit, zelfs indien deze documenten van recentere datum zijn. Mijn droomkastje houdt zich het recht voor om de algemene voorwaarden op ieder ogenblik te wijzigen en/of aan te vullen voor toekomstige bestellingen zonder er de klant persoonlijk van op de hoogte te brengen en zonder dat deze laatste aanspraak kan maken op enige schadevergoeding.
      Door gebruik te maken van www.mijndroomkastje.be, en/of door een bestelling te plaatsen of artikelen aan te kopen bij Mijn droomkastje, accepteert de klant de voorwaarden te hebben gelezen, goedgekeurd en begrepen, en daarbij eraan gebonden te zijn.

      Uitvoering van de verkoopovereenkomst

      Na het plaatsen van een bestelling via de webshop ontvangt u als klant een bevestiging via email (mits u een correct emailadres heeft geregistreerd) dat we uw bestelling goed hebben ontvangen en dat de verkoopovereenkomst is tot stand gekomen.
      Mijn droomkastje behoudt zich het recht om een bestelling te weigeren wanneer:
      1. er een ernstig vermoeden is van kwade trouw of intentie tot oplichting;
      2. er sprake is van herhaaldelijk misbruik van het herroepingsrecht;
      3. er vermoedens zijn van herhaaldelijk (rechts)misbruik of fraude door een klant;
      4. er foutieve, verdachte of verkeerde klantgegevens worden opgegeven;
      5. er wordt vastgesteld dat een persoon meermaals fictieve persoonsgegevens opgeeft;
      6. er een abnormale hoeveelheid van een bestelde hoeveelheid – eventueel in verschillende aankooporders - wordt vastgesteld die verder gaat dan een louter persoonlijk gebruik;
      7. er kan worden verondersteld dat bestellingen werden gedaan voor doorverkoop;
      8. er sprake is van overmacht.


      Beschikbaarheid

      De artikelen zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
      Het aanbod op de website is indicatief, en niet bindend. Voor alle artikelen op de website geldt zolang de voorraad strekt, en kan het niet beschikbaar zijn van een artikel in geen geval leiden tot een schadevergoeding voor de klant. De kleur van artikelen zoals zichtbaar op het scherm kan afwijken van de realiteit, en kan geen aanleiding zijn voor het weigeren van de bestelling.
      Mijn droomkastje behoudt zich het recht om producten op de website willekeurig en op eender welk tijdstip terug te trekken.
      Mijn droomkastje verkoopt artikelen via de website, en eventueel via de klanten op het thuisadres te Oud-Turnhout. Wanneer bij toeval twee klanten hetzelfde artikel willen kopen, fysiek of online, zal Mijn droomkastje kiezen wie het artikel kan kopen, en zullen alle betrokken partijen hiervan op de hoogte worden gebracht.

      Prijzen

      Alle vermelde prijzen zijn prijzen per stuk en uitgedrukt in EURO(€) en zijn inclusief (21%) BTW. De prijzen zijn exclusief verzendkosten, en deze worden apart vermeld. (meer info over verzendkosten bij aparte rubriek)De prijs sluit uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk staat omschreven bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kan elementen of artikelen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs. Voor een bestelling geldt altijd de prijs en de actie die op het moment van de bestelling wordt vermeld. Indien korte tijd later een al aangekocht product afgeprijsd blijkt te zijn, kan er geen aanspraak worden gemaakt op terugbetaling van het prijsverschil.
      Promoties en speciale aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt. Deze zijn niet cumuleerbaar met andere acties, en zijn nooit van toepassing op outlet of reeds afgeprijsde artikelen. Ook kortingsbonnen/code's gelden niet op outletproducten.
      Mijn droomkastje behoudt zich het recht om bestellingen aan te passen aan de juiste toepasselijke prijs of eenzijdig te annuleren wanneer blijkt dat de prijsaanduidingen en/of de productomschrijvingen van (een) product(en) en eventuele gecombineerde opties op de website ingevolge een technische of menselijke tekortkoming foutief aangeduid zouden zijn.
      Mijn droomkastje kan prijzen aanpassen op individuele basis, zonder dat andere klanten diezelfde prijs kunnen eisen.

      Reservatie

      Reservatie van kleren is niet mogelijk via de website/shop. Dit is eventueel mits overleg en goedkeuring van het mijn droomkastje beheer wel mogelijk op het fysiek verkooppunt/thuisadres. Enkel als de stock dit toelaat of het product eventueel bij te bestellen is of als het product in pre-order te verkrijgen is en alzo te reserveren. Mijn droomkastje houdt zich dan ook het recht om een voorschot te vragen van 25% van de prijs van het artikel of de volledige betaling. Als de aankoop dan achteraf om eender welke reden niet doorgaat langs de kant van de klant is dit voorschot ook niet terug eisbaar. Als mijn droomkastje het te bestellen artikel niet kan aanleveren omwille van onmacht ter hunnen zijde krijgt de klant het voorschot terugbetaald via overschrijving en kan klant geen schadevergoeding eisen.

      Pré Orders

      Pre-orders zijn de opportuniteit bij uitstek om de outfit te krijgen waar je van houdt voordat ze uitverkocht raken.
      Pre-orders werken op twee manieren: u kunt ofwel uw volledige betaling uitvoeren van het artikel of vooraf 25% betalen van het volledige bedrag van uw bestelling.
      Als u betaalt met aanbetaling van 25% gebruik dan de code " PREORDER25 " dit is een VOORSCHOTCODE en geen kortingscode.
      Bij ontvangst van uw pre-ordercode in het systeem wordt dan 25% in rekening gebracht.
      Wanneer de artikelen in voorraad zijn, wordt de resterende 75% aan u gefactureerd via mail. Als na 1 week de betaling nog niet is ontvangen, neemt Mijn droomkastje contact met u op om u eraan te herinneren dat de betaling binnen 3-5 dagen moet plaatsvinden.
      Als de betaling op dat moment nog niet is ontvangen, wordt de transactie ongeldig.
      De artikelen gaan terug naar de winkel en de aanbetaling gaat verloren.
      DIT HEEFT GEEN INVLOED OP UW WETTELIJKE RECHTEN ivm retour
      Controleer uw bestelling bij aankomst en meld fouten binnen 3 dagen per e-mail of via ons contactformulier.

      Betaling

      Alle goederen blijven eigendom van Mijn droomkastje tot op het moment dat het volledige aankoopbedrag is betaald. De geleverde goederen blijven onze eigendom tot de volledige betaling van de prijs, inclusief alle kosten en lasten, nalatigheidsinteresten en vergoedingen compleet zijn. Bij niet betaling behouden wij ons het recht voor de goederen terug te nemen, van rechtswege en op kosten van de koper.
      De betaling van de online bestellingen kan gebeuren via verschillende beveiligde online betalingswijzen en hiervoor gebruiken wij het Mollie platform. Mijn droomkastje aanvaardt wel contante betaling bij afhaling thuis, niet op het moment van de levering, tenzij expliciet afgesproken tussen Mijn droomkastje en de klant.
      Bij Mijn droomkastje kunt u ook geschenkbonnen aankopen, conform hun geldigheidsduur vanaf de datum van de aangifte. Indien het bedrag van de bestelling hoger is dan het bedrag van de geschenkbon, dient de klant het verschil te betalen. Indien het bedrag van de bestelling lager is dan het bedrag van je geschenkbon, zal de klant dit saldo bewaren in de vorm van een tegoed, er wordt dus geen cash geld teruggegeven bij afgifte van een geschenkbon. Aan geschenkbonnen zijn geen verdere voorwaarden verbonden. Waardebonnen zijn wel aan bepaalde voorwaarden verbonden en kunnen niet gebruikt worden voor uitsluitend kousjes, artikelen uit de outlet, en zijn niet cumuleerbaar met andere acties/kortingen. Klantenkorting kan gebruikt worden op alle artikelen uitgezonderd outlet en acties of kortingen.
      Indien u bij de betaling van uw bestelling iets verdacht opmerkt, dan vragen wij u expliciet onmiddellijk de betaling te stoppen, screen shots te maken, en onmiddellijk contact met ons op te nemen, zodat we eventueel actie kunnen ondernemen.

      Intellectuele eigendom

      Alle teksten, commentaren, tijdschriften en illustraties en beelden vertoond op de website zijn beschermd door het auteursrecht en de naburige rechten, evenals door elk recht inzake intellectuele eigendom en dit voor de gehele wereld.
      Niets van de website van Mijn droomkastje en de inhoud ervan, mag worden gefotografeerd, opgeslagen, gekopieerd en/of verspreid, zonder expliciete schriftelijke toestemming van Mijn droomkastje
      Mijn droomkastje kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor externe websites en sociale media waarmee Mijn droomkastje wordt gelinkt.

      Levering/verzending

      Algemeen

      Artikelen aangekocht bij Mijn droomkastje worden door de klant voor de levering betaald. Er zal geen levering of bestelling gebeuren, zolang het volledige aankoopbedrag niet werd betaald.
      Bestellingen worden geleverd op het adres of afhaalpunt, opgegeven door de klant op het moment van zijn bestelling. De chauffeur of transporteur kan bij de levering een identiteitsbewijs vragen. De klant tekent voor ontvangst van de levering, door middel van aftekening van een leverbon of een door de transporteur gekozen afteken bewijs. Dit hangt ook af van de wijze van de gevraagde verzending door de klant. Alle bestelde producten in 1 order worden maximaal samen geleverd.
      Indien de klant niet aanwezig is op het ogenblik van de levering van producten, wordt door de transporteur getracht de goederen af te geven bij een van de buren.
      De transporteur kan de goederen ook afleveren in een afhaalpunt, u krijgt dan een papiertje in de bus met melding waar u het pakje kan afhalen. Via deze algemene voorwaarden geeft u als klant expliciet toestemming voor het afgeven van de goederen aan uw buren bij uw afwezigheid, of in een van de afhaalpunten gekozen door de transporteur.

      Beschadiging of verlies.

      Het risico van beschadiging of verlies van aangekochte artikelen gaat over op de klant van zodra het pakket door mijn droomkastje overhandigd is aan desbetreffende door u gekozen transporteur of verzendwijze tijdens de bestelling
      Wij controleren onze artikelen voor we verzenden en zorgen voor een kwalitatieve verpakking. Mijn droomkastje kan dus niet verantwoordelijk gesteld worden voor de beschadiging, diefstal of verlies van goederen tijdens de verzending. Indien u een verzekering wenst kan u ons contacteren. We werken voor de levering van goederen samen met onze vaste partners, BPOST & DPD.
      Bij zichtbare beschadiging van een artikel bij levering wordt van u als klant verwacht de zending te weigeren en ons een foto te bezorgen waarop de schade duidelijk zichtbaar is, zodat we actie kunnen ondernemen en de transporteur erover kunnen aanspreken.

      Verzendkosten

      Tijdens het bestelproces worden verzendkosten duidelijk vermeld. Bij een aankoop vanaf €100,- en verzending binnen België of €150 naar Nederland , betaalt u als klant geen verzendkosten. Bij een aankoop onder €100 voor België en €150 voor Nederland- betaalt u wel verzendkosten, welke duidelijk vermeld worden bij de bestelling.
      U kan als klant kiezen uit verschillende mogelijkheden:
      Bpost Home BE: €5,95
      Bpost Pick up point BE: €4,95
      Bpost naar NL: €8,95
      Dpd Home NL:€8,95
      Dpd Pick up point NL:€6,95
      eventuele verzending naar andere landen is mogelijk na contact met mijn droomkastje om te weten welke verzendkosten er kunnen aangerekend worden naar desbetreffend land.

      Wijze van levering

      Standaard worden bestellingen naar u opgestuurd, of naar een door u gekozen afleveradres of afhaalpunt, en u kan persoonlijk uw bestelling afhalen in ons fysiek verkooppunt/thuisadres te Oud-Turnhout, dit enkel op afspraak via de website/e-mail/telefoon.

      Leveringstermijn

      Qua levering werken we in volgorde van binnenkomst van de bestellingen. We streven naar een aanlevering binnen 2 tot 5 werkdagen in België, na bevestiging van een bestelling. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt u als klant hiervan uiterlijk 10 werkdagen na de bestelling bericht. (meer info hierover in de aparte rubriek rond terugroeprecht)
      Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van een schadevergoeding ten voordele van de klant.

      Herroepingsrecht

      De klant heeft het recht aan Mijn droomkastje mee te delen om af te zien van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het artikel.
      Het herroepingsrecht is niet van toepassing voor rechtspersonen of voor producten aangekocht door een natuurlijk persoon voor beroepsgebruik.
      Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons binnen de 7 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op levering via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kan dit doen via e-mail of brief of het contact/retourformulier op onze website. De bewijslast ten aanzien van de uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant.
      De klant wordt gevraagd om de goederen terug te sturen in de originele verpakking. Producten die niet in deze toestand zouden verkeren bij hun ontvangst door Mijn droomkastje zullen ter beschikking blijven van de klant. De termijn van terbeschikkingstelling bedraagt 1 maand, waarna mijn droomkastje eigenaar wordt van het product.
      Ingeval van uitoefening van het herroepingsrecht, zal de klant de producten met alle middelen en op eigen risico en kosten terugzenden naar of terugbezorgen aan Mijn droomkastje. Verzendingen “port betaald door de bestemmeling” en “tegen rembours” worden geweigerd.
      Voor volgende artikelen geldt het herroepingsrecht niet:
      1. Zwemkledij
      2. Artikelen die de originele etiketten niet meer dragen
      3. Artikelen die gekocht zijn met korting
      4. Artikelen die niet in nieuwstaat verkeren, gedragen zijn, zweetvlekken vertonen, vlekken dragen
      5. Artikelen die beschadigd zijn
      6. Artikelen die gewassen zijn
      7. Kousen8. Mutsen

      Mijn droomkastje behoudt zich het recht voor om bij beschadigde, verkeerd gemanipuleerde goederen de klant aansprakelijk te houden voor de waardevermindering die het gevolg is van het gebruik van de goederen en die ertoe leidt dat de goederen niet meer verkoopbaar zijn. Bijgevolg zal voor de volledige waarde van de beschadigde goederen geen terugbetaling plaatsvinden.
      Mijn droomkastje behoudt zich het recht voor te wachten tot terugbetaling tot het product of de producten werden ontvangen.
      Vervolgens wordt binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van de producten, zoals hierboven omschreven en mits goedkeuring, de volledige betaalde aankoopsom terugbetaald in de vorm van een tegoedbon/code. Er wordt niet in cash uitbetaald.
      Bijkomende kosten inzake de levering, als de klant uitdrukkelijk voor een andere wijze van levering heeft ingestemd dan de door mijn droomkastje aangeboden standaardlevering, worden niet terugbetaald.
      Na verificatie en goedkeuring van de geretourneerde artikels, zullen wij uw bestelling terugbetalen in de vorm van een tegoedbon/code of 1-malig gratis omruilen voor een ander artikel of andere maat eventuele verzendkosten zijn ten laste van de klant.
      Retournering geldt uiteraard enkel bij een aankoop die online gebeurd. Artikelen die zijn aangekocht op het fysiek punt/ thuisadres kunnen niet geretourneerd worden. De consument kan geen teruggave of financiële tussenkomst eisen van Mijn droomkastje voor redenen die duidelijk opgenomen zijn in de algemene voorwaarden van de website en/of fysieke winkel.
      Wanneer u vragen heeft omtrent het herroepingsrecht kunt u steeds bij ons terecht via e-mail [email protected] of via onze contactformulieren op de website. U krijgt dan zo snel mogelijk antwoord op uw vragen.

      Aansprakelijkheid

      Deze voorwaarden vormen geen beperking of uitsluiting van de aansprakelijkheid van Mijn droomkastje als het gaat om zaken die wij op grond van de wet niet kunnen beperken of uitsluiten.
      Indien een van de artikelen van deze algemene voorwaarden ongeldig of nietig zou zijn of nietig zou worden verklaard door een bevoegde rechtbank, dan zal dit geen invloed hebben op de geldigheid van de andere artikelen van deze algemene voorwaarden die dan onverkort van toepassing blijven.
      Mijn droomkastje gaat zorgvuldig om met alle info beschikbaar op de website. Toch kunnen we niet uitsluiten dat bepaalde info onvolledig of niet juist zou zijn. Wij zijn niet verantwoordelijk voor tik-, zet- en drukfouten waardoor onopzettelijk een verkeerde verkoopprijs zou kunnen worden gecommuniceerd. Indien zich dit voordoet dan zal de prijs zo spoedig mogelijk worden aangepast.
      Als je een probleem hebt met een product dat je online kocht bij Mijn droomkastje en je de klacht niet kon afhandelen met ons, dan kun je je klacht indienen op het platform voor onlinegeschillenbeslechting van de EU (het “ODR-platform”).
      Het ODR-platform biedt consumenten en handelaren binnen de EU de mogelijkheid om geschillen voortvloeiend uit online aankopen buiten de rechtbank op te lossen. Deze gebruiksvriendelijke en interactieve website is het enige toegangspunt en is gratis beschikbaar in alle officiële EU-talen. Met behulp van het ODR-platform kunnen de consument en de handelaar een geschillenbeslechtingsinstantie vinden en vervolgens een oplossing zoeken voor de klacht van de klant. Het ODR-platform is hier beschikbaar: http://ec.europa.eu/odr.

      Garantie

      Volgens de wet betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen (de wet van 21 september 2004 ) heeft de consument wettelijke rechten en Mijn droomkastje verbindt zich ertoe deze rechten te respecteren.
      Indien er sprake is van een productiefout, valt dit onder de garantie. We contacteren bij een dergelijk vermoeden dan onze leverancier hierover en als er effectief sprake is van een productiefout (geen andere slijtage of verkeerde manipulatie) dan zetten wij deze fout recht zonder dat u hiervoor kosten dient te betalen.
      Na een termijn van 14 dagen vervalt elke recht op vervanging of compensatie. Garantie is ook niet overdraagbaar.
      Om een beroep te doen op de garantie, moet de klant het aankoopbewijs kunnen voorleggen, samen met de originele verpakking en de bijhorende originele etiketten, labels.
      1. Deze garantie zal niet gelden in volgende gevallen (onderstaande opsomming is niet beperkend) in geval van schade veroorzaakt door brand, water (overstroming) of bliksem, ongeval, natuurramp
      2. in geval van schade veroorzaakt door foutief gebruik, slecht onderhoud, abnormaal gebruik of enig ander gebruik dat niet-conform de instructies van de producent of de verkoper is
      3. in geval van schade ten gevolge van of door een commercieel, professioneel of collectief gebruik van het product.
      4. Zwemkledij
      5. Artikelen die de originele etiketten niet meer dragen
      6. Artikelen die niet in nieuwstaat verkeren, gedragen zijn, zweetvlekken vertonen, vlekken dragen
      7. Artikelen die beschadigd zijn
      8. Artikelen die gewassen zijn
      9. Kousen

      Overmacht

      Wij zijn niet aansprakelijk voor een vertraging in de uitvoering of voor een niet-uitvoering van onze verbintenissen omwille van gebeurtenissen buiten onze macht, inbegrepen productie onderbrekingen, moeilijkheden bij aanvoer of tekorten aan grondstoffen, werkkrachten, energie of transport of vertragingen in transport, stakingen, lock-outs, werkonderbrekingen of andere collectieve arbeidsgeschillen, die hetzij onszelf, hetzij onze leveranciers raken, en dit zelfs indien deze gebeurtenissen voorzienbaar zijn.

      Contact voor onze klanten

      U kunt bij ons steeds terecht met al uw vragen/opmerkingen/suggesties via e-mail ([email protected]), telefoon (+32 487 41 01 61), social media (Facebook, Instagram) of via onze contactformulieren op de website.

      Klachtenbehandeling

      Bent u niet tevreden over Mijn droomkastje, dan kunt u met uw klachten steeds terecht bij ons via e-mail ([email protected]), telefoon (+32 487 41 01 61), social media (Facebook, Instagram) of via onze contactformulieren op de website.
      Wij vragen u expliciet om klachten op een discrete manier te uiten, en niet op openbare plaatsen, via social media, etc. Zo kunnen wij in alle vertrouwen naar oplossingen zoeken samen met u. Wij engageren ons om binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst van uw klacht, een antwoord te formuleren.
      Bent u alsnog niet tevreden over onze reactie, dan kunt u zich steeds richten tot de onafhankelijke dienst van de Ombudsman voor de Handel, en de Federale Overheidsdienst Economie om consumentengeschillen buitengerechtelijk te behandelen. Gelieve voorafgaandelijk het procedurereglement te raadplagen op de website. Je kan de Ombudsman voor de Handel contacteren via volgende kanalen: [email protected] – Edmond Van Nieuwenhuyzenlaan 8, 1160 Brussel – KBO Brussel 0666.706.635.
      U kunt zich eveneens wenden tot het ODR-platform van de Europese Commissie: webgate.ec.europa.eu/odr
      Toepasselijk recht – bevoegde rechtbank
      Indien een van de artikelen van deze algemene voorwaarden ongeldig of nietig zou zijn of nietig zou worden verklaard door een bevoegde rechtbank, zullen de partijen in gezamenlijk overleg dit artikel vervangen door een geldig artikel dat zo nauw mogelijk aansluit bij de initiële bedoeling van de partijen.
      Alle overeenkomsten gesloten tussen Mijn droomkastje en zijn klanten (ongeacht hun woonplaats) en deze algemene voorwaarden worden uitsluitend beheerst door het Belgisch recht.
      Elk geschil met betrekking tot het bestaan, de uitvoering en/of interpretatie van deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten tussen Mijn droomkastje en zijn klanten vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de Rechtbank van Turnhout, tenzij Mijn droomkastje een andere rechtbank kiest die bevoegd is volgens de regels van het Gerechtelijk Wetboek.

      Risico’s internet

      De klant is bekend met de beperkingen en de risico’s van het gebruik van internet of enig ander medium waarmee de website nu en in de toekomst ter beschikking wordt gesteld. Ook is de klant bekend met de risico’s van het digitaal of elektronisch opslaan en overbrengen van informatie. De klant aanvaardt dat Mijn droomkastje niet aansprakelijk is voor enige schade, door het gebruik van de website van Mijn droomkastje of internet, als gevolg van voormelde risico’s. De klant aanvaardt dat elektronische communicatie en back-ups als bewijs kunnen dienen.

      Vergelijk 0

      Voeg nog een product toe (max. 5)

      Start vergelijking

      Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »